Thursday, February 15, 2007

flytende eplekake

det blir langt mellom hver tepost, for det er ikke alltid at verden handler om te.

et tips som ikke handler direkte om te, men som i hvert fall handler om varm og søt drikke til sure og kalde dager;

varm opp vanlig eplejuice, putt i sukker og kanel og drikk. flytende eplekake, og jeg tuller ikke. Litt lettere enn å bake kake, men like godt. du kan til og med ha krem på toppen, eller sikkert is - skjønt det har jeg ikke prøvd.

prøv i hvert fall denne, en gang du skulle ha lyst på noe særlig godt.

Æres den som æres bør, forresten. Hvis du er skeptiker, og bor i Bergen, kan du jo bruke tretti kroner på pygmalion og drikke en kopp der, det var de som kom på ideen først. Og hvis du skal på kafe i Bergen den nærmeste fremtid, er pygmalion et av de beste stedene du kan gå. Nest etter Kaffekompaniet, som er dyrt.

1 comment:

  1. Om te:
    manglet tekokerledning og ville ha en kopp te i dag morges. Ikke hadde jeg tid til å koke vann i timesvis heller, analysekurs ventet tross alt altfor langt borte. Dermed _traktet jeg te_ i kaffetrakteren. Den ble overhodet ikke top-notch, men egentlig slett ikke verre enn tekokervannte. Man bør dog vaske av åpenbare kaffeflekker før man begynner, og bruke en te som smaker noe sterkt noe - ellers er jeg redd det blir kaffesmak på den.

    En tenødløsning. :-)

    ReplyDelete